המדריך לבחירת ריצוף לבית

אחת השאלות המרכזיות העומדות בפנינו בבואנו לתכנן ולבנות בית חדש, או לשפץ בית קיים, הוא נושא הריצוף. אם בעבר היה נהוג לבחור קרמיקה אחת ואיתה לרצף את כל הבית, הרי שכיום המודעות לסוגי האבנים הטבעיות שמתאימות לכל חלל, הולכת וגוברת, ועימם גם הרצון להתאים לכל מרחב את הריצוף האופטימאלי עבורו, ועבורנו.

איך לבחור ריצוף לבית – חדר האמבטיה / מקלחת

בבואנו לבחור ריצוף לאמבטיה, חשוב לשים לב לדגשים הבאים:

  • בטיחות – בחדר האמבטיה יש לחות ורטיבות, חשוב למנוע מצב של החלקה, יש לבחור ריצוף מונע החלקה ועמיד למים במקסימום. אם אתם מעוניינים בריצוף זהה לרצפה ולקירות, חשוב לבחור ריצוף קיר שמתאים גם לרצפה.
  • עמידות – יש לבחור בריצוף בעל עמידות גבוהה, שלא סופג מים, לא מתבלה במהירות, ועמיד לשינויים של חום וקור תמידיים.
  • ניקיון – חשוב שהרצפה תספוג כמה שפחות כתמים ותהיה פשוטה וקלה לניקוי ולתחזוקה.

איך בוחרים ריצוף לחצר ולגינה?

כאשר אנו מתכננים ריצוף לחצר ולגינה, ישנם שיקולים חשובים שיש לקחת בחשבון, הנה שניים עיקריים לתשומת ליבכם:

  • עמידות בתנאי מזג האוויר – השיקול המרכזי בבחירת ריצוף לשטח שמחוץ לבית, מתייחס לריצוף שמותאם למזג האוויר בכלל, ולשמש, גשם, ותנאים משתנים בפרט. אנו ממליצים על אבן טבעית, כיוון שהיא סופגת את המים ואינה מהווה מכשול בכל הנוגע לרטיבות.
  • קל לתחזק – ישנן אבנים טבעיות עמידות מאוד אשר דורשות תחזוקה נמוכה מאוד ביחד לפתרונות אחרים של ריצוף בחצר ובגינה.
  • עיצוב מותאם לסביבה – המראה של אבן טבעית בגינה או בחצר, בהחלט משתלב היטב, טבעי, ונראה במקום, על פני סוגי אריחים נוספים, שאינם טבעיים.

איך לבחור ריצוף לבית – מטבח

במטבח הישראלי קיימים פתרונות ריצוף רבים, המציעים בעיקר קרמיקה, פורצלן, עץ ואריחים מאבן טבעית. הריצוף התעשייתי מתייחס בעיקר לפורצלן וקרמיקה, והריצוף הטבעי מתייחס בעיקר לאבנים הטבעיות. ההמלצה שלנו היא בחירה באבן טבעי כמו השיש לריצוף המטבח מכמה סיבות. ראשית, חשוב לבחור ריצוף שמותאם לסביבה רטובה, ולוודא שהריצוף מותאם גם נגד החלקה. לאבן הטבעית יש את העמידות הגבוהה ביותר נגד חדירה של מים או החלקה. בנוסף, אבן טבעית חזקה יותר מאריחים אחרים, כך שאם למשל נופל סיר לרצפה, לא נגרם נזק לאריחים, וזה חשוב מאוד.

אבן טבעית לריצוף – הבחירה החכמה והנכונה

אנו מאמינים כי אבן טבעית היא הבחירה הנכונה ביותר עבור ריצוף במרחבים השונים של הבית ומחוצה לו, בשל מגוון סיבות אותן מנינו פה. היכולת של האבן הטבעית לסוגיה השונים, להתאים עצמה לסביבה, חשובה מאוד, העמידות הגבוהה שלה, הקלות בתחזוקה שלה, וכמובן, התרומה העיצובית שלה לסביבה, כל אלו משמעותיות מאוד.