איך לבחור שיש למטבח – המדריך

המטבח הישראלי הוא ללא ספק אחד המרחבים ההומים ביותר בבית. אנחנו אוהבים לבשל, לאפות, לטגן, וכמובן – לאכול. המודעות לבחירה נכונה של שיש למטבח, עלתה מאוד בשנים האחרונות בקרב הציבור הישראלי, ואם פעם הבחירה הבסיסית והזולה הייתה הפופולארית ביותר, היום יותר ויותר אנשים בוחרים לעצור, לעשות שיעורי בית, ולבדוק מה השיש המתאים ביותר למטבח שלהם. על מנת לעשות זאת בחוכמה, ישנם מספר שיקולים שחשוב לשים לב אליהם, בעמוד הבא תוכלו לקבל רעיונות והכוונה.

איך לבחור שיש למטבח שמתאים לצרכים שלכם?

במרבית הבתים בישראל, המטבח הוא מרחב פעיל, אפייה, טיגון ובישול הם חלק יומיומי מרוב המטבחים בישראל, ולכן יש להתאים את השיש של המטבח לצרכים היומיומיים בו. אם אתם משתמשים במטבח כל יום, הגרניט בהחלט יכולה לשמש אתכם. אם אתם לא משתמשים במטבח כל יום, וחשוב לכם המראה האסתטי של ריצוף טבעי, אנו ממליצים על אבן האוניקס, אבן יפהפייה, ושימושית פחות מהגרניט.

השוני בין סוגי האבנים מתייחס בעיקר למידת החוזק של השיש, מידת ספיחת הכתמים, מידת העמידות לחום ותכונות נוספות. המומחים לאבנים הטבעיות ולריצוף שיש, יוכלו להמליץ לכם על סוגים שונים של אבנים, בהתאמה אישית לצרכים שלכם ולמטבח שלכם.

טיפים נוספים לבחירת שיש

  •  עמידות גבוהה חשוב לבחור שיש ואבן בעלי עמידות גבוהה מאוד. כאלו שלא יישברו אם תניחו עליהם תבנית רותחת, נכון? שיש למטבח עם עמידות גבוהה, הוא גם כזה שלא יישרט או יישאר בו חריץ, אם במקרה תחתכו עליו עם סכין. ישנן אבנים טבעיות כמו קוורץ טבעי, שהוא מושלם מבחינה הזאת.
  • תחזוקה קלה המטרה שלנו היא לבחור שיש למטבח שיצריך מאיתנו כמה שפחות התעסקות מבחינת תחזוקה ואחזקה. חשוב להתקין שיש שאינו סופח כתמים, שלא זקוק לתחזוקה ברמה גבוהה, לא רק היופי והמראה החיצוני חשובים פה. ישנם משטחים יפהפיים שאם לא מתוחזקים כהלכה, יאבדו מהיופי שלהם תוך זמן קצר יחסית. אבנים טבעיות שאינן דורשות תחזוקה ברמה גבוהה במטבח, יכולות להיות סוגים שונים של אבן הגרניט, למשל. בגרניט הוא סלע קשה, בעל עמידות וצפיפות גבוהה, שומר על המראה שלו לאורך זמן ויכול בהחלט לשמש פתרון מצוין ומקצועי למטבח.
  •  התייחסות לאופנה ועיצוב? חשוב להבין כי מטבח או שיש למטבח הוא בהחלט לא פריט שמחלפים כל שנה, וגם לא כל שנתיים. תדירות החלפת משטחים במטבח עולה על 10 שנים לפחות, ולכן חשוב לא לייחס חשיבות גבוהה לאופנה ולטרנדים מתחלפים. לכל אחד מאיתנו יש את היסודות של הטעם האישי שלו, שאנחנו יודעים שהסבירות שיתחלפו בעוד חמש שנים, אינה גבוהה. אנו ממליצים שמבחינת טעם אישי, תלכו על מה שבמאה אחוז יהיה לכם נעים לראות מול העיניים, גם בעוד כמה שנים.

בחירת שיש למטבח כרוכה במספר שיקולים והיבטים, וחשוב לקחת בחשבון את כולם. מידת השימוש במטבח, מידת העמידות של השיש, קלות התחזוקה שלו, ועיצובו. אנא שימו לב לקחת בחשבון את כל המרכיבים הללו ולהתייעץ עם אנשי מקצוע, בבואכם לבחור שיש למטבח.