הסרת כתמים משיש

רוב משטחי השיש במטבח, חשופים לאוכל, משקאות, תבלינים שיכולים להישפך, חומרי ניקוי, ועוד. לפניכם כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להאריך את חיי משטח השיש שלכם, וכתוצאה מכך, החזרת הברק לשיש, שייראה כמו חדש. הוספנו גם כמה המלצות לגבי איך לא כדאי לנקות את השיש ומאילו חומרי ניקוי עליכם להזהר, לתשומת ליבכם.

איך מגנים על השיש?

לפני שנסביר לכם איך מנקים שיש, ישנן כמה פעולות שאפשר לעשות על מנת לשמור על השיש, להגן עליו, ולהאריך את תוחלת חייו:

  • אין לגרור על המשטח מזון קפוא שיכול לגרום לשריטת על השיש.
  • עדיף להימנע ממגע עם חומרים בעלי רכיבים חומציים שיכולים להכתים את השיש (אקונומיקה, סודה קאוסטית, ועוד). הסרת כתם של מסיר שומנים מהשיש יכולה להיות משימה כמעט בלתי אפשרית.
  • עדיף להימנע מהנחת משקל כבד על השיש.
  • אין לנסר, להדביק או להשתמש בכלים שיכולים לשבור את המשטח.
  • אין להניח סירים חמים או תבניות חמות על השיש באופן ישיר, אלא באמצעות תחתית, על מנת להגן עליו מפני החום הגבוה.

הסרת כתמים משיש – מה מותר לעשות?

לעיתים קרובות, יכולים להיווצר כתמים על השיש ממסיר שומנים, או כתוצאה מחומרי ניקוי אחרים. אז אם כבר השתמשתם במסיר שומנים, מיד נראה מה אפשר לעשות. במידה וטרם השתמשתם במסיר שומנים, מאוד להתשמש בחומר ניקוי טבעיים.

במשטחים של שיש טבעי, ההמלצה היא למרוח את המשטח בסילר, הוא מאוד עוזר למנוע את הספיגה של הכתמים העקשנים, את הלחות וגם את הרטיבות. את הסילר כדאי למרוח אחת לשנתיים, אך כדאי לבדוק אם בוצעה מריחה בשלב ההתקנה, מכיוון שגם יותר מדי שכבות של סילר יכולות לפגום בשיש.

תפקיד הסילר הוא לסייע במניעה של ספיגת נוזלים, שיכולים לגרום להיווצרות של כתמים. חשוב להקפיד את הסילר לסוג השיש, למשל אם האבן פחות צפופנ וסופגת יותר נוזלים, יש לשים סילר חזק יותר, וההיפך. אם לא מתאימים את הסילר הנכון, זה לא יהיה אפקטיבי וחבל.

במידה ולא מרחתם סילר, ההמלצה היא להשתמש בנוזל כלים רגיל, או חומר ניקוי לשיש, מכיוון שאין בו רכיבים חומצתיים אשר יכולים להזיק לשיש.