חיפוי אבן – אבן טבעית בתוך הבית ומחוץ לו

במאות הקודמות נהגו הבנאים לבנות את הבתים מאבנים אמיתיות וכבדות. כיום, כאשר שיטות הבניה התפתחו באופן ניכר, אין לנו צורך בכל האבן במלואה, חיפוי אבן על גבי לבני הבניה הרגילות מספיק ואנחנו מקבלים על ידי חיפוי כזה את הצביון שאנחנו רוצים להעניק לבית שלנו, בין אם מדובר בחיפוי אבן בתוך הבית או בחיפוי אבן על קירותיו החיצוניים של הבית.

האם ישנם הבדלים הין חיפוי אבן פנימי לזה החיצוני?

ברור שישנם.חיפוי הקירות החיצוניים של הבית, ייעשה, תמיד, עם אבן עמידה הרבה יותר מאשר חיפוי אבן פנים, למשל, חיפוי אבן בסלון. בעוד שבחיפוי החיצוני יושם דגש על יכולתה של האבן להתמודד עם איתני הטבע בהם היא נאלצת להיתקל שם (גשם, רוח, סופות, חפצים מעופפים ושמש קופחת), החיפוי בפנים הבית חף מכל הדרישות הטכניות הללו.

אבל, אליו, מוצבות דרישות אחרות: חיפוי אבן לקירות פנים צריך להיראות טוב ולהתכתב עם האווירה הכוללת שברצוננו לשדר (למשל, כפרית, קלאסית, אירופאית וכן הלאה) בבית או בחלל הספציפי בו הוא ממוקם. בכוונה הזכרנו את הספציפיקציה לחלל מסוים, מכיוון שבניגוד לאווירה כוללת אחידה לכל חללי הבית, ניתן להעניק גם לכל חדר צביון מיוחד משלו, על ידי שימוש בחיפוי אבן שונה מזה שבו עשינו שימוש בחדר אחר.

מה צריך לבדוק בעת בחירת חיפוי האבן?

ראשית, כאשר מדובר בחיפוי חיצוני, חשוב מאד לבדוק את רמת העמידות שלו לגורמים החיצוניים אותם הוא עשוי לפגוש. שנית, לגווני האבן השונים, לגודל האבנים המשמשות לחיפוי, לרמת הסיתות ולמרקמה של האבן, ישנה חשיבות על הרושם הכולל שיוצר חיפוי אבן, בין אם מדובר בחיפוי פנימי או חיצוני.

שלישית, עמידת התקנת חיפוי אבן חוץ תקן ישראלי 2378 על סעיפיו השונים. תקן ישראלי 2378 מפרט שיטות קיבוע/הרכבה שונות (קיבוע רטוב, קיבוע יבש, קיבוע בהדבקה וכד’) ומונה את הקווים המנחים להתאמה בין סוג האבן לשיטת קיבועה. רביעית, הגענו לקריטריון החשוב מכל, חיפוי אבן מחיר למטר. כמובן שהמחירים שונים על פי הקריטריונים והנתונים השונים של אבנים, אולם גיגול של (למשל) חיפוי אבן חוץ מחיר, ייתן לכם מושג טוב למדי על טווחי המחירים הנפוצים בשוק.