ריצוף או פרקט?

אחת השאלות המרכזיות שאנו נתקלים בהן בבואנו לשפץ בית או מבנה, לעבור דירה, היא האם לרצף את המקום באריחים, או שמא פרקט עדיף? החלטנו לעשות זום אין למספר חללים בבית, ולבדוק מה עדיף היכן, ומדוע.

פרקט או ריצוף לסלון ולמטבח

עבור הסלון והמטבח, עדיף לבחור סוגי ריצוף שונים, מכיוון שהמטבח והסלון בעלי תכונות שונות. רוב האנשים בוחרים בריצוף קרמיקה בכלל וגרניט פורצלן בפרט, ומשתמשים בו לריצוף מרבית הבית, אך לא בטוח שזהו הפתרון הנכון ביותר.

רצפת המטבח נוטה להתלכלך, ויש לנקות אותה בתדירות גבוהה. קודם כל, יש לבחור בריצוף שאינו מחליק. שנית, בהיבט של הניקיון, עדיף להשתמש ברצפת קרמיקה למטבח, ולא פרקט, מכיוון שהפרקט לא כ”כ “אוהב” שטיפה על בסיס קבוע. את הפרקט אי אפשר להרטיב, אלא רק לנגב אוות עם סמרטוט לח, ולכן חשוב לקחת בחשבון שמתייחסים להרגלי הניקיון של תושבי הבית, ולבחור בסוף הריצוף שמתאים לאופי הבית וצרכיו

פרקט או ריצוף למקלחת ולשירותים

באיזור המקלחת והשירותים אנו ממליצים על ריצוף שיש מכמה סיבות. ראשית, הריצוף אטום לחדירת מים, הפרקט לא אטום ואיכותו יכולה להיפגם במהירות אם נרטיב אותו.

השיש מעניק משטח חלק ואחיד, אבל לא חלק במידה כזו שמהווה סיכון להחלקה, הפרקט אגב, מהווה סיכון גבוה יותר להחלקה במקרה הזה. אפשר להתקין פרקט פלסטיק גומי, אטום למים, אך ללא ספק השיש והקרמיקה פופולאריים יותר בחלל זה.

את קירות המקלחת / האמבטיה, אנו ממליצים לצפות בשיש או באבן טבעית אחרת, שמתאימה לסביבה זו. אומנם העלות גבוהה יותר, אך לא רק שהמראה נקי ויוקרתי יותר, אלא מידת העמידות ותוחלת החיים של שיש ואבן טבעית אחרת, גבוהה יותר משל קרמיקה רגילה.

פרקט או ריצוף לגינה ולחצר

בחצר ובגינה אנו ממליצים על שימוש באבן טבעית. היא מושלמת לריצוף בחצר, סביב בריכה, לריצוף שבילים, וכפתרון למדרגות בחוץ. ראשית, מבחינה עיצובית, השימוש באבן טבעית במרחב הגינה והחצר, מעצים את החלל, הכל נראה במקומו, הרבה יותר טבעי. שנית, אם בוחרים פרקט בחוץ, חשוב שהכל יהיה מקורה, כי הפרקט, כבר אמרנו, פחות אוהב מים. הוא נוטה להתנפח ולהיהרס במהירות, כאשר בא במגע עם מים באופן קבוע.

אנו ממליצים על שימוש באבן הטרוורטין או הבזלת לריצוף הגינה והחצר.

הטרוורטין היא אבן טבעית ויפהפיה, עמידה מאוד ומושלמת לריצוף שחשוף לתנאי מזג אוויר שונים ומשתנים. האבן הזו מתאימה לסביבה לחה ורטובה, ובהחלט מתאימה לחצר עם מערכת השקייה, או גם כחיפוי מסביב לבריכה.

הבזלת מאפיינת את הנוף הארץ-ישראלי ופופולארית מאוד. יש לה מראה מודרני, בצבע אפור נוטה לשחור, ומושלמת לריצוף חוץ בשל העמידות הגבוהה שלה.

יתרונות של ריצוף שיש בכלל ואבן טבעית בפרט

  • עמידות גבוהה לאורך שנים – ריצוף באבן טבעית עמיד נגד שמש חזקה, מזג אוויר משתנה, פגיעות פיזיות ולחץ של העוברים והשבים על הריצוף.
  • מראה טבעי – המראה הטבעי של האבן בהחלט תורם לעיצוב המרחב. האבן משתלבת נהדר בסביבה החיצונית של הבית, וגם בתוך הבית, ומהווה פתרון אלגנטי וקלאסי, מבחינה עיצובית. ישנם סוגים רבים של אבנים, בצבעים שונים, שניתן לבחור עבור המרחבים השונים בבית, ואופיים.
  • תחזוקה משתלמת – אבן טבעית קלה יותר לניקוי ולתחזוק.