המטבח צריך ריענון קל? כך תעשו זאת נכון ובמחיר מינימלי

המטבח הפך בשנים האחרונות לאחד החללים החשובים בבית – הלב הפועם של סביבת המגורים. כאן מבשלים, מארחים, משוחחים, נרגעים בתחילת היום עם כוס קפה ביד ומסיימים את היום עם כוס יין. ניתן לשדרג את המטבח בקלות ומבלי להיקלע לעלויות גבוהות על ידי החלפת אריחי ריצוף, תוספת של בריקים וחיפויים ואביזרים משלימים היוצרים ביחד מראה אטרקטיבי במיוחד.

לפניכם מספר צעדים פשוטים בדרך להשגת מטבח מחודש:

השיש עושה הבדל גדול

השיש, אבן גיר, נחשב לאחד החומרים העמידים והמרהיבים בעולם. השיש הוא חומר גלם עתיק שעובר תהליך ליטוש המקנה לו את חזותו האסתטית. ניתן למצוא אבני שיש במגוון סגנונות ועיצובים – גימור מבריק או מט, מרקם שנע בין מחוספס לאחיד, עושר צורני ואלמנטים אינסופיים כאשר ניתן להגיע עם השיש למרקמים יוצאי דופן ולגוונים שונים המעניקים לכל מטבח את הייחוד שלו – שיש מוברש, עם התזת חול ועוד.

השיש נחשב לחומר פשוט לתחזוקה (שכבת סילר תעשה את העבודה), עמיד וחזק. במטבחים ניתן להשתמש בשיש במספר לוקיישנים: הראשון ריצוף משיש. השיש יקנה לרצפה מראה אלגנטי ואצילי ויאיר את המרחב כולו מלמטה. ניתן לייצר ריצוף אחיד גם על גבי הריצוף הקיים להוזלת עלויות שיפוץ מבלי להתפשר על איכות.

שימוש נפוץ נוסף של השיש הוא במשטחי עבודה – מדובר בחומר הפופולארי ביותר למשטחים אלה, שמקנה עמידות גבוהה ונוחות. כמובן שעל מנת להגיע לעמידות נגד נוזלים, השיש חייב לעבור תהליכי איטום שונים ולאחר מכן הוא ישרת אתכם בנאמנות למשך זמן רב.

טאץ’ של בריק

הבריקים הפכו לאחד האלמנטים הדקורטיביים המעניינים לשדרוג הבית בכלל וגם במטבחים ניתן לראות אותם מעטרים את הקירות. מדוברי בשברי אבן המנוסרים לגדלים שונים וזוכים בעיבודים מיוחדים. ניתן להוסיף את הבריקים מעל השיש או במקום שתרצו להבליט, למשל, בקיר ייעודי או בסביבת חלון המטבח. לבחור גוון המשתלב עם הארונות או להפך מייצר ניגוד מעניין מבחינת טקסטורה, צבע וסגנון. מדובר בעבודה פשוטה ומהירה יחסית לביצוע אך חשוב להזמין את הבריקים אצל חברה המציעה שירות זה ומגוון רחב של בריקים, שתוכלו לבחור מתוכם את העיצובים המבוקשים.

השלמת עיצוב השיש עם אקססוריז למטבח

הפריטים הקטנים מוסיפים את הנגיעות הססגוניות למטבח כולו. אחרי שבצעתם את השדרוג המאסיבי – יישום רצפת שיש, אולי צביעת ארונות מטבח, תוספת של בריקים, הגיע הזמן לאביזרים משלימים. טקסטיל מעניק מראה חמים ומזמין לחדר – פרסו על רצפת השיש שטיח מינימליסטי שמחד, יסייע בתיחום של האזור ומאידך, ישתלב עם רצפת השיש. קיימים שטיחים עם שלל הדפסים גיאומטריים בגוונים רבים לפי בחירתכם. מגבות מטבח מכותנה איכותית עם טיפוגרפיה מעניינת אף הן מוסיפות נגיעה עיצובית ושימושיות להפליא. ניתן לתלות על וו ייעודי כך שהמגבות תמיד יהיו בהישג יד. אם יש במטבח אי אפשר להפוך אותו לזירת העיצוב של החלל או להשתמש בשיש לצורך כך – לקשט באגרטלים שונים המתמזגים עם הצבעוניות הדומיננטית בחדר כמו למשל, ואזה מקרמיקה בצבע חול עם מטבח בסגנון אורבני על בסיס צבעים בהירים או אגרטל כסף עם מטבח בסגנון הייטקי.

אגב, תלייה של מראה יכולה להגדיל את החדר וכדאי לקשט את הקיר גם בשעון עגול גדול. ניתן למצוא שעוני שיש יוקרתיים עם מחוגים מוזהבים שייראו נהדר עם השיש החדש במטבח.
החידוש שעבר החדר מהווה גם הזדמנות נפלאה לשדרג את כל הסטים של הכלים, להשתמש בכלי מלמין לילדים עם עיטורים ובכוסות פורצלן למבוגרים. שתוכלו לשתות ולסעוד יחד בסביבה החדשה והיפה שעצבתם עבורכם.

השקיעו בהפיכת המטבח למקום שתיהנו להיות בו באמצעות שיש חדש, כלים דקורטיביים ואביזרים נלווים להשגת חלל מרשים ונעים.