שיש לריצוף חוץ

שיש הוא מסוג חומרי הגלם שמכניסים אופי ואלגנטיות לכל חלל שבוחרים לעצב וריצוף חוץ איננו יוצא דופן, כשלרוב ריצוף החצר החיצונית, הגינה ושבילי הגישה לבית הם האזורים המרכזיים שבוחרים להתמקד בהם בריצוף הסביבה החיצונית.

הבחירה בשיש לריצוף חוץ תפתח בפניכם עולם שלם של אפשרויות עיצוב, צבעים וטקסטורות שיתאימו לכל רעיון וסגנון עיצובי שתרצו וישתלבו בצורה אבסולוטית עם כל האלמנטים בבית שלכם, עם דגש על מראה מרשים ויוקרתי.

כדי לשמור על הנראות של השיש לאורך זמן אתם צריכים לשאול את עצמכם שתי שאלות:
מה סוג ריצוף השיש שמתאים לפרוייקט הספציפי שלכם? ואיך לתחזק בצורה נכונה את השיש?
כשאתם הולכים לבחור בשיש לריצוף חוץ אתם צריכים לתת דגש ותשומת לב לא רק על העיצוב והמראה של השיש, אלא גם על התכונות שלו, שיש שמתאים לריצוף מדרגות או המטבח לא יתאים בהכרח גם לריצוף חוץ.

מרצפות שיש שעברו פוליש פחות מומלצות לריצוף חוץ מפני שהאפקט של פוליש מתפוגג יחסית מהר כתוצאה מהשפעת מזג האוויר.

משום שהפוליש הופך את השיש לחלקלק במיוחד כשהוא בא במגע עם מים.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא גודל אריחי השיש ככל שתשתמשו באריחים גדולים יותר, כך תעניקו לחלל תחושה של מרחב מרווח, לעומת זאת אם תבחרו באריחי שיש קטנים תוכל לבחור איך לשחק עם העיצוב שלהם ולסדר אותם בצורת פסיפס למשל .

  • ריצוף שיש חוץ ווד גרי
  • שיש לריצוץ חוץ טרוירטין
  • חיפוי חוץ שי גרי וריצוף חוץ ווד גרי

תחזוקת ריצוף שיש חוץ

באופן בלתי נמנע קרני השמש היוקדת, גשמים ואבק ישפיעו על כל ריצוף חיצוני, אבל ההיתרון בריצוף שיש חוץ הוא ששיש הוא חומר גלם טבעי, ולכן שיש עמיד יותר מחומרים אחרים לרבות חומרים סינטטים  שנשחקים ומתבלים עם הזמן, במקרה של ריצוף שיש ההפך הוא הנכון הזמן רק משפיע עליו לטובה והופך אותו לייחודי ומלא חן.

דוגמא חיה לריצוף שיש חוץ שעומד במבחן השנים הוא ארמון הטאג’ מהאל בהודו.

התחזוקה השוטפת לניקוי ריצוף שיש הינה רק שטיפה עם סבון ומים בלבד, לעיתים ניתן להתשמש גם בשטיפה עם לחץ מים (גרניק).

אולם ריצוף חוץ עם שיש טבעי יחסית יקר יותר מריצוף סינטטי, אך במחשבה לטווח רחוק זוהי השקעה כדאית ומשתלמת שתחזיר את עצמה והבחירה הנכונה ביותר בשבילכם.

ריצוף שיש פנים
ריצוף שיש

גלריה